AC

Zapomenuté hesloRegistrovat

O nás

AmaterCup je seriál automobilových závodů pro amatérské jezdce a nadšence sportovní jízdy autem, bez rozdílu značky, modelu, typu paliva či druhu pohonu. Jak ale vše začalo?

Na začátku všeho byla potřeba nadšenců do aut jezdit, trénovat, tu a tam si v amatérských, nicméně bezpečných podmínkách zazávodit. Samozřejmě tady byla nabídka nejrůznějších klubů, pořadatelů či sportovních organizací, ale jak se zdálo, kombinace přátelského prostředí a maximálního bezpečí chyběla.

amatercup 2.jpg
K prvnímu pronájmu závodní dráhy tedy nebylo daleko, jenže ve dvou celý den na závodní dráze, to je nuda, „jistě najdeme další, stejně naladěné řidiče, kteří by si chtěli zajezdit.“ Proběhly první mejly a telefonáty mezi známými. Pak zazněla myšlenka, že by nebylo od věci koupit auta a půjčovat je těm zájemcům, kteří vlastní auto nemají. V garáži se objevilo Subaru, BMW a Peugeot, k dispozici každému, kdo projevil zájem.

amatercup5.jpg
O závodech se mluvilo od začátku, takže i když nejprve proběhly okruhové dny s volnými jízdami, po pár týdnech se začaly výsledky měřit, a v případě těch nejlepších také odměňovat diplomy, poháry a cenami. Závodit bylo zábavné, ale aby se člověk zlepšoval, potřeboval trénovat, ideálně pod vedením zkušeného odborníka. Role instruktora se skvěle zhostil profesionální závodník a jezdec PWRC, Martin Semerád.

amatercup 7.jpg

Během první sezony navštívil AmaterCup v rámci devíti závodů čtyři závodní okruhy, přivítal několik desítek jezdů. Zažil sněhové nadílky, rozpálený asfalt i deštěm zmáčenou šotolinu. Co je ale důležitější, snad při tom pobavil a potěšil všechny, kteří se ho během premiérového roku 2010 zúčastnili. V druhém roce pořadatelé (sand) zvyšovali kvalitu akcí i stupeň zábavy a přátelské atmosféry, rozšiřovali služeby.

Jak AmaterCup stručně představit? Na akcích lze jezdit jak ze zcela sériovým autem, tak i s upraveným vozem či speciálem postaveným pouze pro závodní použití.

amatercup 3.jpg
Tradiční harmonogram závodního dne je nastaven tak, že ráno probíhá administrativní přejímka a pak je až do oběda dráha otevřená libovolně pro trénink. Kdokoli z jezdců může jezdit zcela libovolně a bez omezení. Přes oběd, který je stejně jako celé občerstvení v ceně startovného, se upraví dráha, připraví se profesionální časomíra. A pak se jedou měřené jízdy, obvykle tři okruhy ve dvou stylem závodu do vrchu, na trati je vždy jedno auto pro zachování maximální bezpečnosti.

Časy jednotlivých jízd se sčítají, a ten, kdo dosáhne ve své skupině (dělení je do třech kategoriích podle objemu motoru, výkonu a hmotnosti) nejlepšího času, vyhrál.

amatercup6.jpg
Kromě závodních dnů pořádá AmaterCup také okruhové dny s volnými jízdami. V jednotné ceně je pak startovné s celodenním vjezdem na okruh bez omezení, občerstvení celý den pro řidiče i spolujezdce.

Třetí divizí AmaterCupu jsou řidičské školy a kurzy. V minulosti proběhl kurz driftování s mistrem ČR Bezouškou, několikanásobný mistr Václav Pech učil závodnickému stylu jízdu, mezi lektory AmaterCupu patří také účastník PWRC Martin Semerád.

amatercup 4.jpg
Poslední oblastí, které se AmaterCup věnuje, jsou firemní akce a podniky pro korporátní klientelu. Akce na klíč speciálně pro firmy, na závodních okruzích i mimo ně, taxi jízdy, školení, kurzy, závody … AmaterCup umí zprostředkovat a uspokojit veškeré požadavky jakkoli náročné firmy.

amatercup 1.jpg