AC

Zapomenuté hesloRegistrovat

AmaterCup ročník 2010

JAK PROBÍHAL PRVNÍ ROČNÍK, AMATERCUP 2010

Flotila je kompletní
Na účastníky Amater cupu čekají tři závodní auta
Japonská čtyřkolka, německé kupé s pohonem zadních kol a samosvorným diferenciálem, francouzský hatchback ostrý jako to nejpálivější chilli. To jsou tři auta, která budou k dispozici zájemcům o půjčení soutěžního auta na Amater Cup, to jsou Subaru Impreza, BMW 3 a Peugeot 306 S16, která promotér šampionátu zařadil do týmové flotily a která jsou aktuálně v týmovém servisním středisku připravována na náročný úkol – vozit a bavit své řidiče a závodníky. 

První trénink je za námi
Sosnová patřila poslední únorovou sobotu nadšencům
Sobota 27. února, devět hodin ráno, Sosnová u České Lípy a první veřejný trénink a volné jízdy. Sníh bohužel nenávratně zmizel, ale i tak to na mokré dráze nádherně klouzalo. Na místo dorazily Imprezy a Eva nejrůznějších modelových řad a generací, trojková BMW i ostré předokolky. Velký úspěch slavila auta AmaterCupu, která šla z ruky do ruky, o půjčení jak Imprezy, tak BMW i ostrého Peugeotu 306 S16, byl velký zájem. 

V rukách profesionála
Na druhý trénink přijede Martin Semerád
Mezi jednotlivými světovými soutěžemi nemá mnoho času, přesto se náš nejlepší rallyový závodník mladé generace pokusí přijet 13 .3. na Trackday do Sosnové. A co víc, bude se na tréninku aktivně podílet, poradí všem zájemcům o ideální rychlou stopu, vysvětlí, jak na věc za volantem a co víc, všechny, kdou budo mít zájem, sveze.

Vylosovali jsme vítěze
Máme přes dvě stě fanoušků na Facebooku a  jeden pojede zadarmo na trénink
Podle slibu jsme dnes v noci, když přibyl dvoustý fanoušek na FaceBooku, vylosovali jednoho šťastlivce, který od nás dostane startovné na příštím tréninku Trackday v sobotu 13.3. zdarma. Těšit se může nejen na dopolední volné jízdy, ale také na možnost zápůjčky kteréhokoli z našich tréninkových aut, a také na profesionálního závodníka, který rád poradí, jak na věc. Výhercem se stal Ivo Klement, gratulujeme! 

Trénink číslo dvě měl úspěch
Velkou zásluhu na tom měl Martin Semerád v roli instruktora
Druhý trénink s volnými jízdami je minulostí. Sešla se parta bezva lidí a flotila zajímavých auta a hlavní roli hrál na Trackday2 Martin Semerád. Každému, kdo měl zájem, poradil s technikou i stopou, a všechny zájemce svezl po okruhu tak, aby byla jeho jízda nejen inspirací, ale také zajímavým řidičským zážitkem. 

Třetí trénink je za dveřmi!
Kdo bude chtít, může si poprvé a nanečisto zazávodit
Volné jízdy na okruhu v Sosnové jsou opět tady, v sobotu 27.3. v 9:00 hodin ráno mají všichni zájemci o volné jízdy na závodní dráze možnost protáhnout své plechové miláčky. Martin Semerád se postará o dohled, inspiraci a dostatečnou zásobu rad pro ty řidiče, kteří se budou chtít učit a zlepšovat. Ten, kdo bude mít zájem čistě o volné ježdění, bude mít absolutní volnost. A na závěr si střihneme poprvé krátký závod - stejná trať pro všechny, systém, který srovná rozdíly odlišných kubatur a nekompromisní časomíra. 

Třetí trénink
Široká paleta aut a ideální jízdní podmínky
Trackday číslo tři je minulostí. Padla první větší rána, ale jak se zdá, podle nejčerstvějších informací z našeho servisního střediska, Peugeot kromě šrámů na karoserii přežije bez větší úhony. Jezdci dorazili v hojném počtu, přesto ale mohl každý díky limitovanému počtu volných míst jezdit bez omezení. K vidění byly ostré hatchbacky, japonské čtyřkolky i lightweighty s pohonem zadních kol. 

Čtvrtá runda
Jestli je suché jarní počasí nepřítelem driftu? Ani náhodou, kdo chtěl, jezdil bokem!
Čtvrtý trénink a čtvrtá partička nadšenců - s výjimkou skalních jezdců se na dráze v Sosnové objevila nová auta. Poladěná Mazda MX-5, závodní Impreza STI, drsná buggyna, a řada dalších ... 

AmaterCup odstartoval závodem v Sosnové
Skvělé počasí, technicky náročná trať a závodníci plní elánu a bojovného ducha
První závod AmaterCupu je minulostí. Sobotní dopoledne bylo vyhrazeno tréninku, jezdilo se po malých skupinách a každý, a každý tak mohl dosytosti pilovat stopu zlepšovat čas. Startovní pole bylo opravdu různorodé, od Trabantu přes WV Golfy, Mazdu 323 i Mazdu 3 MPS až ke Caterhamu Roadsport nebo zběsile vyladěným Evolutionům. Trať na sosnovském okruhu byla připravena tak, že nebylo nouze o ostré zatáčky, ani o dlouhé rovinky a výkon bylo to poslední, co mělo rozdělovat jezdce v jednotlivých objemových kategoriích - nejrychlejší stroj z kategorie nad 2500 cm3 jezdil rychlostní zkoušku za nějakých padesát vteřin a podobný čas k překonání vytyčené vzdálenosti potřeboval i nejlepší jezdec z kategorie do dvou litrů. Méně rychlá auta zajížděla časy kolem minuty a pokud se někdo posměšně ušklíbl, když zahlédl na startu Trabant, rychle mu spadla čelist údivem, jeho řidič to měl v rukách a jeho rychlé časy to dokazovaly. 

Počasí ani dráha nezklamaly
Druhý závod se jel na asfaltu i na šotolině. Nechyběly tak prašné úseky, rychlé pasáže a průjezdy vodou.
Nikdo nemohl před závodem tušit, jak napínavé nás čeká finále. Do sedlčanské kotliny dorazily auta nejrůznějších značek, modelů i kubatur, během dopoledních tréninků se ale ukázalo, kdo s kým bude soupeřit a odpolední měřená kola byla napínavá jak detektivní film. Honza s Evo VII se doslova a do písmene tahal o desetiny vteřiny s Vaškem, který pilotoval Imprezu STI předchozí generace. Oba dva zlepšovali své časy, tak, jak původně mokrá trať osychala, byli kolo od kola rychlejší a rychlejší a Honza si jel pro vítězství absolutně pekelným tempem ... jenže motivace zvítězila nad technikou jízdy a hodiny ukončili Honzovu pouť za prvním místem. Radovat se mohl Václav, kdyby ovšem neprorazil gumu. Nastal tak další boj o vteřiny, tentokrát s heverem a náhradním kolem. Povedlo se, Vašek s STI zajel nejrychlejší čas závodu a stal se tak vítězem nejen ve své třídě. Neméně napínavé boje byly sváděny i v nižších kategoriích, i tam hráli svou roli desetiny vteřiny. Své o tom ví Lukáš, který ujel s půjčeným BMW svému pronásledovateli jen o kratičký zlomek vteřiny.

AmaterCup se podnikem ve Vysokém Mýtě dostal do druhé poloviny
Menší účast zaviněná dovolenými, obrovské nasazení a touha po vítězství
Asi tak by se dala popsat nálada na pátém podniku AmaterCupu, který se jel v sobotu 14.8. na okruhu ve Vysokém Mýtě. Necelých dvacet jezdců se sešlo ráno na dráze a volné tréninky začaly, vjezd na trať byl otevřený a kdo chtěl jezdit, mohl. A jakkoli se mohlo zdát, že karty jsou předem jasně rozdané, opak byl pravdou. Když začala po obědě měřená kola, napětí vydrželo až do poslední jízdy. 
Právě v té Vašek s Imprezou STI dokázal, že má na to, aby vyhrál nejsilnější kategorii, druhý byl Jakub s Nissanem GT-R a na třetím místě skončil František s BMW 327, který ve finále překonal čtvrtého Jána s Lancerem Evo o miniaturních dvaaosmdesát setin sekundy.
Kategorii do 2500 cm3 patřila Filipovi s BMW M3, který bral sice jako jediný jezdec ve třídě automaticky první místo, v závodě i v tréninku ale jasně dokázal, že patří mez řidičskou elitu.
V šestnáctistovkách až dvoulitrech zvítězil s velkým náskokem Vojtěch s Peugeotem 306, na druhou příčku se probojoval Vratko s Cliem RS a třetí pozice patřila pravidelnému účastníkovi AmaterCupu, Lukášovi s Imprezou.
V nejslabší třídě probíhal doslova a do písmene příbuzenský boj, na třetím místě se nakonec umístil Luděk s Lancerem, dvě vteřiny dělily prvního Luboše od druhého Lubomíra, oba dva s Citroenem Saxo. Bylo úžasné sledovat, jak se i přes technické potíže s autem dokázali vrhnout se zápalem do boje. 

Učte se od mistra
Do Sedlčan přijede profesionální závodník Martin Semerád.
A všechny zájemce si vezme do parády.
Jedna věc je hledat ideální stopu podle citu a svého nejlepšího přesvědčení, druhá je nechat si poradit. Žádný učený z nebe nespadl a pokud má někdo radit a učit, tak ať ví, o čem mluví. 
Martin Semerád má dlouholeté zkušenosti z tuzemských i světových rally, legendy mezinárodního motorsportu jej vybraly z celosvětové konkurence jako absolutní špičku mezi mladými jezdci a osmnáctého září se přijede Martin podělit o své zkušenosti na AmaterCup do Sedlčan.
Rád si sedne ke každému do auta, navrhne ideální jízdní styl, poradí s ovládáním auta, předvede optimální jízdní techniku. Navíc všechny zájemce rád sveze, k dispozici bude na trati celý den. 
Taxi jízdy pro veřejnost a diváky? Když jinak nedáte ...

V prachu šotoliny
Sedlčanská kotlina ani počasí nezklamaly
Účast nebyla vysoká, ovšem nasazení jezdců, kteří do Sedlčan dorazili, ano. Evolutiony a Imprezy STI už jsou na akcích AmaterCupu klasikou, stejně jako ostřílení borci za jejich volanty.
Kombinací asfaltu a šotoliny se tentokrát nechali zlákat další nováčci, ti ovšem svou okruhovou premiéru nesledovali jen tak z zpovzdálí, ale se svou Hondou Civic jezdili s plným nasazením. A jasně doložili, že na závodní okruh se dá jet i s celkem pěkně vypadajícím autem. 
Na dráze byly zastoupeny jak předokolky, tak i auta s pohonem všech, velká škoda, že se nedostavil nikdo s hnanou zadní nápravou ... Copak zadokolky mají na šotolinu vstup zakázán? V AmaterCupu rozhodně ne!
Profesionální jezdec a závodník světového poháru rally Martin Semerád v roli instruktora radil, jak na věc, ukazoval stopu i jízdní styl, vozil zájemce v jejich vlastních autech. A jak už bylo zmíněno na začátku, počasí bylo delikátní a tak to v Sedlčanské kotlině klouzalo jen na sluncem vysušené šotolině, bahno bylo v sobotu 18.9. tabu.

AmaterCup Sosnová 16.10.: Ve jménu přeplňování
Hojná účast, maximální nasazení a boj v kategorii nad 2,5 litru
Sedmý podnik AmaterCupu je minulostí, v Sosnové u České Lípy se ve třech kategoriích vzájemně poměřila asi dvacítka závodníků. V základní kategorii se utkali závodní speciály i naprosto běžný rodinný kombík, nicméně nezáleželo na tom, kdo řídil upravený speciál a kdo sériovku, odhodlání zvítězit bylo u všech závodníků stejné, ... maximální.
Střední třída zahrnovala zajímavý mix všech různých značek a typů aut, a díky různorodosti nebylo až do posledního kola jasné, kdo se nakonec umístí na vítězných pozicích. 
Třída nejvyšší slibovala už od počátku nelítostné souboje, řada Subaru Impreza na straně jedné a široká paleta všech generací Mitsubishi Evo na straně druhé, to bylo jasné, že nikdo nedá svou kůži zadarmo. A do toho ostrý Megane RS, který už v tréninku zajížděl s japonskými auty srovnatelné časy? Ideální recept na celodenní zábavu a vyrovnané sprinty. 

AmaterCup Písek 6.11.2010
Předposlední závod sezóny proběhl ve znamení vyrovnaných soubojů
Nejobsazenější kategorií byla třída nad 2500 cm3, do které spadají všechny přeplňované dvoulitry s pohonem všech kol. A že jich v Písku nastoupilo do závodu opravdu požehnaně. Japonské Imprezy a Evolutiony všech generací, legendární Lancia Delta Integrale, supermoderní Ford Focus RS. Vážně se bylo na co dívat. 
Samostatnou třídu tvořili Alfa Romeo 155 a Škoda Octavia, takže tam bylo o vítězích předem rozhodnuto, nelítostný souboj s nejasným koncem probíhal mezi Citroeny Saxo VTS. Na dráze jezdily jak vrchařské speciály, tak čistě sériová auta a pokud nahlédnete do tabulky výsledných časů, přijdete na to, že ani běžné sériovky nedali svou kůži zadarmo a viseli soutěžním speciálům za zadkem s odstupem zanedbatelných vteřin. 

AmaterCup má za sebou poslední podnik roku 2010
V sobotu 11.12. vstoupil seriál závodů pro amatérské jezdce do finále
Devátý, a také definitivně poslední podnik prvního ročníku seriálu pro amatérské nadšence a příznivce sportovní jízdy už je minulostí. V sobotu ráno se v nepříznivém, studeném a zasněženém počasí sešli závodníci na trati v Sosnové u České Lípy.
Jako tradičně bylo dopoledne věnováno volným jízdám a tréninku a už od prvních okamžiků bylo jasné, že dnes to bude na dráze velmi klouzat. 
Měřená kola byla na pořadu dne po polední pauze, nicméně účastníky čekal netradičně ještě jeden, vložený závod. duel mezi Fordem Focus a Dacii Duster se se jel stylem klasického Touge, auta startovala ve dvojici za sebou a šlo o to, aby první závodník ujel pronásledovateli s co největším odstupem. 
Dacia se ihned Focusu vzdálila na několik délek, ale o vítězi nebylo rozhodnuto, v druhém kole dokázal i Ford ihned soupeři odskočit. Pak bohužel řidič Focusu udělal chybu a vítězství brala Dacia Duster, která tak na sněhu a ledu ukázala jasnou převahu pohonu všech kol proti jedné hnané nápravě.
Pak už nic nebránilo startu měřených kol, závod byl naplánován na třikrát dvě kola, ovšem pro potencionální nebezpečí po dvou rundách ředitel závodu měřené jízdy ukončil a a pro zbytek dne tak byl okruh opět volně otevřený pro volné jízdy.